Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Ole hyvä ja valitse evästeet, jotka haluat sallia.
Lounastajan yleiset sopimusehdot
Sopimusehdot on sidottu seuraavan yrityksen kanssa:
Lounastaja (3184113-6)
Länsikatu 15, 80100 Joensuu
Päivitetty 25.10.2024
1. Mitä palvelu sisältää?
Palvelun tilaus sisältää käyttöoikeuden omalle Lounastaja-tilille verkossa. Lounastajaa kehitetään SaaS (software as a service) -palveluna, jolloin tilaajana saat käyttöön uusia kehittämiämme ominaisuuksia. Lounastaja pidättää oikeuden tehdä parannuksia, lisäyksiä ja muutoksia tai poistaa toimintoja, korjata virheitä ja puutteita palvelussa oman harkintansa mukaan ilman velvollisuutta tai vastuuta näihin perustuen.
Tilaajana saat käyttöoikeuden lisenssien määrää vastaaviin toimipisteihin. Oikeus palvelun käyttöön ei ole sidottu tiettyyn palvelun versioon. Palvelu tarjotaan sellaisena kuin se on tällä hetkellä ja kuten tilausvahvistuksessa on määritetty.
2. Lounastaja verkkopalvelu
Lounastaja tarjoaa palvelun tilaajalle aloituspäivästä alkaen. Aloituspäivä on se päivä, jona Lounastaja antaa tilaajalle tarvittavat kirjautumistiedot palvelun käyttämiseksi. Palvelun käyttöönottaminen ei vaadi tilaajalta erillistä hyväksyntää.
Tilaaja on vastuussa käyttäjätunnuksillaan ja salasanoillaan tapahtuneesta ohjelmistopalvelun käytöstä. Tilaaja sitoutuu viipymättä ilmoittamaan Lounastajalle salasanan joutumisesta kolmannen osapuolen tietoon tai epäilemästään käyttäjätunnuksen tai salasanan väärinkäytöstä. Tilaajan vastuu käyttäjiensä käyttäjätunnuksella ja salasanalla tapahtuneesta ohjelmistopalvelun käytöstä lakkaa, kun Lounastaja on vastaanottanut tilaajan ilmoituksen tai Lounastaja on muulla tavoin havainnut väärinkäytön. Tilaaja on Lounastajan kirjallisesta pyynnöstä velvollinen vaihtamaan ohjelmistopalvelun käyttämiseksi vaadittavan salasanan, jos se on tarpeen ohjelmistopalveluun kohdistuvan vakavan tietoturvauhan vuoksi.
Tilaaja on vastuussa Lounastajan kautta käyttämiensä lounaiden allergeeni- ja erikoismerkkien oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta. Lounastaja ei ole vastuussa allergeeni-/erikoismerkkien lisensseistä tai oikein käytön valvonnasta vaan tilaajan tulee tiedostaa ja hyväksyä merkkien käytön vaatimukset ja rajoitukset. Lounastaja viestii tilaajalle uusien erikoismerkkien käyttörajoituksista.
4. Palvelun saatavuus ja immateriaalioikeudet
Lounastaja vastaa tilaajalle palvelun toimitusvarmuudesta. Palvelu on pääsääntöisesti käytettävissä verkossa 24/7. Lounastajalla (ja sen osoittamilla toimittajilla) on oikeus ryhtyä palvelun saatavuuteen vaikuttaviin toimenpiteisiin, jos toimenpiteet ovat Lounastajan näkemyksen mukaan välttämättömiä teknisistä, huolto-, käyttö- tai turvallisuussyistä. Lounastajalla on oikeus tilaajaa kuulematta estää tilaajan pääsy ohjelmistopalveluun, jos Lounastaja perustellusti epäilee tilaajan kuormittavan tai käyttävän ohjelmistopalvelua tavalla, joka vaarantaa ohjelmistopalvelun tuottamisen muille käyttäjille. Suunnitelluista järjestelmähuollosta ilmoitetaan tilaajalle etukäteen. Lounastaja ei vastaa erillisten toimittajien saatavuudesta.
Tekijänoikeus ja muut immateriaalioikeudet ohjelmistoihin ja niihin tilaajan tarpeista mahdollisesti tehtäviin muutoksiin kuuluvat Lounastajalle tai kolmannelle osapuolelle.
5. Maksuehdot
Laskutusjakson hinta määräytyy tilaajan valitseman tuotepaketin ja valitun laskutusjakson pituuden perusteella Lounastajan sen hetkisen hinnaston mukaisesti. Lounastajalla on oikeus muuttaa palvelun hintaa, jolloin uusi hinta päivittyy seuraavalle laskutusjaksolle automaattisesti. Tilaajalla on oikeus irtisanoa sopimus viimeistään 14 päivää laskutusjakson uusiutumisesta. Tilaajalla on oikeus irtisanoa sopimus samalla myös niiden muiden tuotteiden ja palvelujen osalta, joita ei voida edellä mainitun irtisanomisen johdosta oleellisilta osin enää käyttää tarkoitettuun käyttöön.
6. Tuki
Sopimus oikeuttaa käyttäjätukeen palvelun käyttöä koskevissa ongelmissa. Lounastaja tarjoaa tukea verkon kautta (chat), sähköpostitse ja puhelimitse arkisin klo 9 - 15.
Lounastajan velvollisuuksiin ei kuulu korjata verkkohäiriöitä, vikoja käyttöjärjestelmässä tai muussa kolmannen osapuolen toimittamissa ohjelmistossa.
7. Sopimuskausi ja irtisanominen
Tilaus on voimassa aloituspäivästä alkaen. Jollei tilausvahvistuksessa toisin mainita, sopimus on voimassa kaksitoista (12) kuukautta, jonka jälkeen voimassaoloaika jatkuu automaattisesti kaksitoista (12) kuukautta kerrallaan, ellei jompikumpi osapuolista irtisano sopimusta kirjallisesti viimeistään kolmekymmentä (30) päivää ennen sen päättymistä.
Tämän sopimuksen irtisanominen, joko kokonaisuudessaan tai osittain tai koskien tiettyjä toimipisteitä, on tehtävä kirjallisesti ja lasketaan siitä päivästä lähtien, kun vastapuoli on saanut ilmoituksen irtisanomisesta. Mahdollisia etukäteen maksettuja maksuja ei makseta takaisin.
Tilaajan irtisanottua tilauksen, pääsy palveluun estetään viimeisen tilauspäivän päätyttyä.
Tilaaja voi vähentää toimipisteiden lukumäärää vasta, kun alkuperäinen sopimuskausi on päättynyt. Jos asiakas haluaa vähentää tilaukseen kuuluvien toimipisteiden lukumäärää, tulee vähennyksestä ilmoittaa kirjallisesti viimeistään kolmekymmentä (30) päivää ennen nykyisen sopimuksen päättymistä. Mikäli Tilaaja lisää toimipisteiden lukumäärää kesken alkuperäisen sopimuskauden, ovat nämä muutokset voimassa vähintään alkuperäisen sopimuskauden loppuun.
Lounastajalla on oikeus siirtää sopimus oikeuksineen ja velvollisuuksineen tilaajaa erikseen kuulematta Lounastajan kanssa samaan konserniin kuuluvalle yhtiölle, toiminnan yhtiöittämisen yhteydessä syntyvälle yhtiölle tai Lounastajan koko liiketoiminnan tai sen pääosan ostajalle sekä siirtää tähän sopimukseen perustuvat saatavansa kolmannelle osapuolelle. Sopijapuolella ei ole oikeutta siirtää tätä sopimusta muutoin osaksikaan ilman toisen sopijapuolen kirjallista suostumusta.
8. Ennenaikainen päättäminen
Lounastaja voi irtisanoa tämän sopimuksen välittömästi, mikäli asiakkaan laskujen maksu on viivästynyt, asiakas on velkajärjestelyssä, asetettu konkurssiin tai ei muusta syystä voi täyttää maksuvelvollisuuttaan tai jos tilaaja rikkoo tätä sopimusta. Tällaisessa tapauksessa Lounastajalla on oikeus sulkea palvelu kokonaisuudessaan välittömästi.
9. Henkilötietojen käsittely, tietojen säilytys ja tietosuoja
Lounastaja käsittelee kerättyjä henkilötietoja voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Henkilötietojen käsittelyn osalta Lounastaja noudattaa tietosuojaselosteessa esitettyjä ehtoja ja periaatteita. Henkilötietoja käytetään ainoastaan palvelun toimittamiseen, ylläpitämiseen, kehittämiseen tai osana palvelun toiminnallisuutta. Tilaajalla on oikeus tarkistaa, päivittää ja tarvittaessa poistaa omia henkilötietojaan tai palvelun kautta keräämiään henkilötietoja Lounastajan rekisteristä. Lounastaja sitoutuu suojaamaan näitä henkilötietoja asianmukaisin teknisin ja organisatorisin toimenpitein tietomurtojen ja luvattoman käsittelyn estämiseksi. Tietosuojarikkomuksista ilmoitetaan viranomaisille ja asianomaisille lain edellyttämällä tavalla.
Tilaajan palveluun syöttämä aineisto säilytetään Lounastajan palvelimella sopimuksen ollessa voimassa. Sopimuksen päättymisen jälkeen asiakkaan syöttämä aineisto säilytetään Lounastajan palvelimella kahden (2) vuoden ajan siltä varalta, että tilaaja haluaa palata palvelun käyttäjäksi. Kahden vuoden jälkeen Lounastajalla on oikeus tuhota tilaajan syöttämä aineisto. Teknisistä syistä johtuen tilaajan syöttämää aineistoa voidaan käyttää vain palvelussa eikä tietoja voida erikseen luovuttaa palvelusta ulos tilaajalle.
10. Vastuunrajoitus ja ylivoimainen este
Tähän sopimukseen perustuva Lounastajan korvausvelvollisuus tilaajalle sopimusrikkomuksesta aiheutuneista välittömistä kuluista ja vahingoista on mahdolliset viivästys- ja muut sakot mukaan lukien yhteensä enintään kolmekymmentä (30) prosenttia niiden palveluiden hinnasta, joiden toimituksessa sopimusrikkomus tapahtui.
Lounastaja ei vastaa mistään välillisestä tai epäsuorasta vahingosta. Vastuunrajoitukset eivät koske vahinkoa, joka on aiheutettu tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella.
Kumpikaan sopijapuoli ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat hänen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta esteestä, jota hänen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia hän ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa. Sopijapuolen on viipymättä ilmoitettava ylivoimaisesta esteestä kirjallisesti toiselle sopijapuolelle, samoin kuin esteen lakkaamisesta.
11. Organisaation käyttäjien hallintaoikeudet
Jos tilaaja käyttää palvelua osana organisaatiomallista sopimusta, organisaation pääkäyttäjillä ja muilla erikseen määritellyillä organisaation käyttäjillä voi olla oikeus hallinnoida yksittäisten toimipisteiden Lounastaja-tilejä organisaation sisäisten käyttöoikeuksien mukaisesti. Tämä voi sisältää pääsyn toimipisteen tietoihin, hallinnollisiin asetuksiin sekä muihin tiliin liittyviin toimintoihin.
Organisaatiosopimuksen tilaajan velvollisuutena on varmistaa, että organisaation käyttäjillä on asianmukaiset käyttöoikeudet ja että pääsy toimipisteen tiliin on rajoitettu organisaation sisäisesti sovitulla tavalla. Lounastaja ei vastaa organisaation sisäisestä oikeuksien hallinnasta.