Siirry sisältöön

Ota yhteyttä!

045 650 65 62

Käyttäjätarina Soupster ja Jannen Lounas

Käyttäjätarina: Jannen Lounas

Mitä tehdä, kun koko ajan pitäisi olla menossa, paperityöt eivät nappaa ja lounaslista on jäänyt tekemättä? Tutustu alta kuinka Jannen Lounaalla onnistuttiin yhtä aikaa taklaamaan nämä huolet sekä tavoittamaan uusia asiakkaita, lisäämään myyntiä ja kasvattamaan luottamusta vakioasiakkaiden keskuudessa Lounastaja-verkkopalvelun avulla!

Tarjotaan hyvää ruokaa ja pidetään hauskaa!

Jannen Lounas on 2018 toimintansa aloittanut lounas- ja pitopalveluihin erikoistuva yritys, joka vaikuttaa Lahden alueella kahden toimipisteen voimin. Yritys sai alkunsa, kun toiminnan taustalla hääräävä ravintola-alan monitaituri Janne Artima sai tarpeekseen burgeri-, kahvila- ja grillivaunutoiminnasta.

– Vanha elämä ei missään nimessä ollut kamalaa, mutta välillä on uskallettava lähteä kokeilemaan jotain uutta ja omaa, Janne totaaa.

Erikoisesta miehestä on kyse muutenkin.

– Sanoisin, että olen sekoitus yltiösosiaalisuutta ja jatkuvaa halua pysyä liikkeessä. Enhän minä muuten olisi koskaan jaksanut painaa yksin 100+ tunnin työviikkoja. Joudun tosin myöntämään nyt, että sellaisten tekeminen oli lähtökohtaisesti sekoitus hulluutta ja tyhmyyttä, Janne naurahtaa.

Bufeepöydässä on aina tarjoalla useampaa eri ruokavaihtoehtoa

Tukea jaksamiseen löytyy myös onneksi muualtakin kuin oman pään uumenista.

– Suurin voimavara on ehdottomasti huikeat asiakkaat ja yhteistyökumppanit, joita varten ja joiden kanssa työskentely on ollut ihan mahtavaa. Ei voi myöskään unohtaa rakasta vaimoani, joka auttaa minua paperihommien ja kirjanpidon kanssa. Ilman häntä tämä kokonaisuus ei yksinkertaisesti toimisi, Janne toteaa iloisesti.

– Hoksasin myös palkata muutaman kappaletta apukäsiä, kun toiminta laajeni yhdestä toimipisteestä kahteen kesällä 2021. Tästä oli iso apu, koska nyt minun ei tarvitse enää häärätä yksin keittiössä, Janne naurahtaa.

Laaja salaattipöytä

Jannen Lounaan isoin menestystekijä on ollut yhteistyöhön ja yhteisöön panostaminen. Osallistamalla asiakkaat aktiiviseen keskusteluun sekä avaamalla peliä erilaisten palveluntarjoajien, tavarantoimittajien ja paikallistoimijoiden suuntaan, Jannen Lounaan maine on kiirinyt Lahdesta lähes jokaiseen ilmansuuntaan.

– Vakioasiakkaat tulee läheltä ja kaukaa; osa jopa toiselta puolelta Lahtea. Sähköpostiin tulee myös tarjouspyyntöjä mm. Helsingistä, Turusta ja Tampereelta. Kyllähän se iloiseksi tekee, Janne toteaa.

– Tämä vuosi oli itse asiassa meidän historian ensimmäinen, kun olen joutunut käännyttämään asiakkaita pois, koska meillä ei yksinkertaisesti ole ollut resursseja tehdä enää enempää keikkaa, Janne toteaa ylpeästi.

“Mitäs me tänään syödään, Janne?”

Maailma ennen Lounastajaa oli Jannen Lounaalla omien heikkouksien äärellä painimista.

– Minulla on yrittäjänä kaksi isoa heikkoutta. Yksi, minun on vaikea pysyä paikallaan muutamaa hetkeä pidempään. Kaksi, en voi sietää paperihommia. Tämä on joskus johtanut jopa siihen, että olen unohtanut laskuttaa useita keikkoja asiakkailta… Onneksi vaimo osaa muistuttaa minua asiasta, kun numerot alkavat näyttää huolestuttavilta, Janne naurahtaa.

Sekasorron keskellä oma työskentelytapa ja tarjolla olevat resurssit eivät meinanneet kohdata toisiaan. Oma tapa tuottaa listat olisi vaatinut enemmän aikaa, kuin mitä sitä päivän työtunteihin mahtui, joka taas puolestaan johti työskentelyn viime tipassa tekemiseen.

– Muistan edelleen kuinka saatoin välillä heittää puhelimella pukkarista kahdentoista pintaan yhden päivän lounaslistan Facebook-sivuillemme sen jälkeen, kun vakioasiakkaat olivat alkaneet soitella minulle, että: “Mitäs me tänään syödään, Janne?” Siinä vaiheessa oli jo pakko katsoa peiliin ja todeta, että: “Eihän tämä voi mennä näin…”, Janne muistelee.

Kuva sisätiloista Jannen lounas

Uusia asiakkaita, lisää myyntiä ja kasvanutta luottamusta

Lounastajan käyttöönoton myötä monta asiaa on muuttunut Jannen Lounaalla.

– Koska palvelun käyttö on niin helppoa ja nopeaa, kerkeän nykyään pyöräyttää kokonaisen lounaslistan alusta loppuun päivän muutamien kiireettömien hetkien aikana. Tämän myötä listat ovat meillä nykyään verkossa ajoissa ja oikein. Tämä taas on vuorostaan näkynyt meillä uusien asiakkaiden, kasvaneen myynnin ja kohentuneen luottamuksen muodossa, Janne toteaa iloisesti.

Palvelu on ollut myös mukana Jannen Lounaan kasvussa ja kehityksessä.

– Toiminnan laajenemisen yhteydessä nappasin palvelun käyttöön myös toiseen toimipisteeseemme, josta on ollut kyllä valtava apu. Olen myös huomannut, että nyt kun työskentely ei enää tunnu pakkopullalta, niin se tulee oikeasti hoidettua ajoissa valmiiksi, Janne naurahtaa.

– Pystyn suosittelemaan palvelua ihan jokaiselle lounaslistojen kanssa työskentelevälle; eritoten, jos et pidä kirjallisesta suorittamisesta, Janne toteaa iloisesti.

Krsitofer Korhonen


Kristofer Korhonen
Toimitusjohtaja
045 650 65 62
kristofer@lounastaja.fi

Varaa puhelinpalaveri tai pyydä tarjous!

Varaa ilmainen kartoituspalaveri ja pääset kokeilemaan Lounastajaa etuhintaan 20€ / 2kk (alv 0%). Kartoituspalaveri pidetään puhelimessa, eli soitan sinulle ja kartoitetaan miten me voisimme olla teille avuksi!